FF tussendoor - Reisverslag uit Juba, Soedan van johaninsoedan - WaarBenJij.nu FF tussendoor - Reisverslag uit Juba, Soedan van johaninsoedan - WaarBenJij.nu

FF tussendoor

Door: Johan in Soedan

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2006 | Soedan, Juba

Goedendag allemaal,
Vanwege de vakantie hou ik het kort, maar het is hier super.
We zien ontzettend veel dieren en verblijven in de meest luxueuze hotels en clubs.
Ik heb me zelfs een klein beetje schuldig gevoeld toen ik bij zonsondergang,vanuit de jacuzzi,over de Masai Mara uitkeek (het schuldgevoel was trouwens na 1 seconde weer over).
Ook heb ik even mijn bedenkingen gehad toen we ’s avonds op onze veranda zaten en de bavianen en buffels op nog geen 10 meter van ons op zoek waren naar voedsel. En wat te denken als je midden in een vulkaan staat, waar je links en rechts van je overal stoom uit de grond ziet komen en het water om je heen ziet koken.
In ieder geval heel veel meegemaakt en gezien, dus die verhalen houden jullie nog tegoed. Ik hoop dat de foto’s al een goede indruk geven.

Morgen gaan we weer met z’n vieren voor een driedaagse trip naar de Amboseli (met de Kilimanjaro) en daarna worden we afgezet voor een paar daagjes aan het strand in Mombasa.
Pff, het zal straks wel weer wennen worden in Harderwijk (Ank), Zwolle (Dennis) en Juba (Jolanda en Johan).

  • 16 Augustus 2006 - 11:40

    Marianne:

    Zo te zien hebben jullie het erg naar de zin ,geniet er nog maar even van. Overigens wat een mooie foto,s.

  • 16 Augustus 2006 - 15:29

    Bart:

    Al met al toch wel een zware uitzending, veel plezier nog op vakantie geniet ervan, groeten Bart

  • 16 Augustus 2006 - 15:33

    Michelle:

    Echt superrr gaaaaf!!!!! Kan niet anders zeggen. :D

  • 16 Augustus 2006 - 16:46

    Jose Bosscha:

    geweldig wat een avontuur. Prachtige foto,s. Terwijl hier de regen met bakken en gepaard gaat met donders uit de hemel valt, ben ik stiekem een beeeetje jaloers. Geniet ervan.. Groetjes Jose Bosscha

  • 16 Augustus 2006 - 17:04

    Lydia:

    He in de eerste plaats nog van harte met je 48e verjaardag ik hoop dat je mijn sms nog gehad hebt.
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en dat wij ook een beetje mee kunnen genieten dankzij de mooie foto's. Een hele ervaring lijkt mij zo, nog fijne dagen hoor op het strand geniet ervan enne zus ook vast van harte met jou verjaardag.
    Een dikke knuffel Lydia

  • 16 Augustus 2006 - 17:39

    Henk:

    He kerel wanneer kom je nu naar huis? Want werken is een werkwoord.
    Het is wel mooi daar.
    17 Okt ga ik voor 6 maanden naar Bosnie (Banja Luka)

  • 16 Augustus 2006 - 19:46

    Kay:

    Jo Jo,
    Geniet er van. Ook dit hoort er bij. Straks weer de realiteit. Een geweldige ervaring voor jullie. Dat pakken ze je niet meer af. Mooie foto's. Tot later, alligator.

    Gr Abdominal

  • 17 Augustus 2006 - 19:29

    Arnold:

    Jo,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag; beetje verlaat na terugkomst vakantie, maar alsnog. Indrukwekkend verhaal, mooie foto\'s, geniet ervan !!

  • 17 Augustus 2006 - 21:19

    Meine & Brigitte:

    Allereerst Johan nog van harte gefeliciteerd met je 48e verjaardag.Mooie foto\'s en een heerlijke safari lijkt me. Nog veel plezier de laatste dagen samen!
    de Scheids.

  • 18 Augustus 2006 - 08:23

    Ber:

    Vette foto's!

  • 19 Augustus 2006 - 17:58

    Hugo, Jolanda, Dennis En Anouk:

    Dit is het nou...de reis van je leven. GEWELDIG!! Leuk dat wij een beetje mee kunnen genieten van jullie ervaringen. Vooral Dennis vindt de dieren vet! Ennehhh...die taart met z'n viertjes opgegeten? Dan zitten de kilos er wel weer aan Ank. Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen en geniet nog maar even lekker door!
    Groetjes uit Friesland.

  • 20 Augustus 2006 - 06:29

    Danielle Uit Schijf:

    Hee Fam,
    Ik hoop dat jullie je eigen goed vermaken.
    Ank van harte gefeliciteerd met je
    verjaardag.

    Groetjes de schijvenaaren

  • 20 Augustus 2006 - 09:16

    Ine:

    Hoi Ank, vandaag voor jou ook zo\'n mooie taart? Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan in deze mooie omgeving!!

  • 20 Augustus 2006 - 09:30

    Marcel:

    Ankeline van harte gefeliciteerd
    en veel plezier op het strand.
    groetjes


  • 20 Augustus 2006 - 10:18

    Ron&Petra:

    Ank gefeliciteerd meid met je verjaardag en geniet van dit avontuur en de omgeving. Johan jij ook nog gefeliciteerd.
    Je hebt een boeiende weergave gemaakt van je verblijf. Ik denk dat het geen straf is om hier een half jaartje te vertoeven.
    Groetjes en veel plezier uit Harderwijk

  • 20 Augustus 2006 - 12:28

    Riek En Egbert Ten Bruggencate:

    Johan nog gefeliciteerd met je verjaardag. Je hebt hem in een mooie omgeving kunnen vieren.We zijn beniewd naar de foto's en zo meer van de Kilimanjaro.Geniet bij alles wat jullie de komende dagen nog verder ondernemen.

  • 20 Augustus 2006 - 13:33

    Hanneke:

    Hoi Ank en Joh, ank van harte gefeliciteerd met je verjaardag. zo te zien genieten jullie geweldig.
    Griet, ik hoor volgende week van je. groetjes.

  • 20 Augustus 2006 - 16:35

    Familie Verbrugh:

    Beste Ankeline en Johan,
    Beide van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen en nog een fijne vakantie samen. Wij zijn weer thuis en morgen kan het hele spul weer naar school. Groeten, Robert, Mariëlle, Sem, Koen en Luc

  • 20 Augustus 2006 - 19:15

    Berry:

    Waauw!
    (Een foto zegt meer dan 1000....)

  • 21 Augustus 2006 - 05:48

    Annemieke:

    beetje te laat Ank (sorry) maar niet minder gemeend: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat jullie het fijn hebben samen.

  • 22 Augustus 2006 - 14:13

    Kim:

    Hoi Johan (? - ik dacht dat je de zus van Jurgen was??!), ik ben Kim, een vriendin van Jurgen en zit momenteel (sinds begin Mei) in Kenya en Tanzania. Met Dennis had ik al even heen en weer gemaild. Al een Tuskertje gedronken, Dennis? Ik hoop dat jullie het leuk hebben, zo met de beestjes, en als je naar Mombasa gaat, en je hebt nog niet geboekt, ga dan vooral kijken bij Twiga Lodge op Tiwi Beach (net ten zuiden van Mombasa/Likoni). Echt super is dat.
    Veel plezier nog!

  • 27 Augustus 2006 - 14:54

    Gregory:

    Wat een topvakantie! oeps (uitzending) De foto\'s zijn echt helemaal toppie!
    Ik kijk echt met open mond naar de mooie foto\'s. In amersfoort verder alles ok. Veel plezier nog in Afrika. Groeten van Greg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mijn dagboek als Military Observer tijdens de "United Nations Mission In Sudan (UNMIS)".

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 487344

Voorgaande reizen:

22 April 2006 - 22 Oktober 2006

UN Mission In Sudan

Landen bezocht: